Wie is de ondernemer achter Social Monday?

De Brabantse Mieke Langenhuizen: Ik groeide op in een ondernemersgezin met de geur van diesel, zwarte grond en PK’s. Maar ook met de vaste telefoon en fax. Pas later kwam de mobiele telefoon en konden we het internet op. Het internet was toen nog statisch en traag. Communiceren met je volgers was nog niet aan de orde. En weet je, ik voel me een bevoorrecht mens dat ik deze geweldige revolutie heb meegemaakt, dat ik nog weet hoe het was vóór de digitalisering. Smartphones, internet én social media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven!

 
 

Als kind kregen mijn (4) broers en ik al jong mee hoe belangrijk klanten zijn, de klant is koning, neem altijd snel de telefoon op en ben beleefd. Die telefoon opnemen en klanten te woord staan vonden we ook wel eens spannend, klanten vonden het geweldig, jong geleerd, oud gedaan. Maar ook kwamen ondernemers in die tijd regelmatig hun rekening cash betalen. Wanneer mijn ouders niet thuis waren werd er cash geld op tafel gelegd, of ik dat dan aan ‘ons mam of ons pap’ wilde geven, dan zag je als kind voor de eerste keer in je leven een briefje van 1000 gulden, magisch was dat!

 
 

HBO Opleiding Social Media Marketing

Ondernemerschap heeft me altijd aangetrokken, maar eerst heb ik jaren als manager in de business to business sales gewerkt. Door de jaren heen zag ik de klantreis veranderen met de opkomst van social media en het internet. Ik zag ook dat veel bedrijven hier enorm veel kansen laten liggen! De klantreis komt in alle fases van de customer journey in contact met social media en het internet. En juist omdat ik niet ben opgegroeid met social media en het internet, zag ik enorme kansen! We gaan tenslotte nooit terug naar het verleden maar altijd vooruit, omarm de nieuwe ontwikkelingen.

Mijn persoonlijke interesses, nieuwe ontwikkelingen en vooruitgang, maakten dat ik mooie kansen voor het ondernemerschap zag. Ik wist al zó enorm veel van marketing, social media, de klantreis, en online zichtbaarheid. Ik besloot om me er nóg verder in te verdiepen: ik heb uren, echt uren, online doorgebracht, en vele frustraties overwonnen, dus in de praktijk zat het wel goed. Ik startte met de HBO Opleiding Social Media Marketing en rondde deze succesvol af!

 

hbo opleiding strategische marketing

Maar ik wilde meer… Ik studeerde verder en slaagde ook voor de HBO opleiding Strategische Marketing, behaald met goed succes! Daarnaast heb ik alle Google Online Marketing certificaten, en Schrijven voor het Web behaald. Ik heb een volle boekenkast aan managementboeken verslonden! Tel daar mijn jarenlange ervaring in de B2B sales bij op, en je hebt de perfecte combinatie om online flink zichtbaar te zijn. Maar ik wilde nóg meer…

 

Met Ann Handley in USA, digital marketing en content expert

Met Marcus Sheridan in USA, sales, marketing en leadership

 

Masterclasses in de USA

Ik wist dat Amerika verder is met online marketing, dat zij verder zijn met de inzet van het web. Ik moest dus naar Amerika, en zo geschiedde.

Jaarlijks ga ik naar Amerika om daar mijn kennis te vergroten en uit te bouwen. Ik volg in de USA workshops en speciale masterclasses zodat de kwaliteit die ik lever, hoog blijft.

Ik heb met de grootste namen op het gebied van Marketing, Content Marketing en Social Media Marketing om de tafel gezeten.

In 2023 heb ik zelfs LinkedIn Table Talks verzorgd in San Diego. Je kunt dus gerust zeggen dat ik ervaringsdeskundige ben en inmiddels mag ik me een echte specialist noemen!


“Pas wanneer je de achterliggende gedachte van social media echt begrijpt, zet je het zakelijk succesvol in”!


Strategische Marketing

Als B2B Marketeer kijk ik met andere ogen naar LinkedIn dan de meeste LinkedIn trainers. Daar waar het bij veel trainingen gaat om het bedienen van de knoppen, kijk ik met jullie mee naar het extra component: Marketing Sales. Kansen zien en grijpen met de inzet van slimme strategieën. De trainingen worden op maat gemaakt. Omdat het een training op maat is kun je precies datgene leren, waar de behoefte ligt. Na het intakegesprek krijg ik een beter zicht op de (dieper liggende) hulpvraag en leerdoelen, daar stem ik de training op af. Met mijn sales-achtergrond, zie ik extra kansen voor jullie organisatie en zal deze kansen en inzichten met jullie delen. Je krijgt dus meer dan alleen LinkedIn Marketing.

Wat is de USP van jouw bedrijf en hoe onderscheidt je je in de markt. Wat maakt jouw bedrijf echt bijzonder en uniek, waarom komen klanten iedere keer bij je terug (of juist niet…). Welke kansen en bedreigingen zijn er voor jouw organisatie. Welke zwakke en sterke punten van de organisatie zijn er en welke kunnen nog verder uitgebouwd worden. Kortom ik kijk bij bedrijven mee naar welke strategie het beste ingezet en uitgelicht kan worden.

 

Spreker LinkedIn Table Talk | San Diego USA

 

Training - Advies

Inmiddels heb ik vele ondernemers, bedrijven en teams geholpen met het succesvol inzetten en begeleiden van hun LinkedIn Marketing.

Ook als gastdocent werk ik of heb gewerkt met het Koning Willem 1 College, Tilburg University Complex, Hogeschool Leiden en Qredits. Benieuwd waarom bedrijven graag met mij werken? Via deze link lees je reviews van bedrijven waarmee ik werk of gewerkt heb.

Tijdens Social Media Marketing World in USA, leidde ik de LinkedIn Table Talk gesprekken voor deelnemers vanuit de hele wereld. Mijn gedegen voorbereiding zorgde ervoor dat de deelnemers met de nieuwste en belangrijkste informatie het maximale uit hun LinkedIn Marketing haalden.

Met training en advies help ik bedrijven met de uitdagingen van hun LinkedIn Marketing. Pas wanneer je zichtbaar bent, kan een ander je leren kennen, oftewel KNOW-LIKE-TRUST. Dit alles met als doel naamsbekendheid, meer leads en verhoging van de omzet.

 
Over Mieke Langenhuizen van Social Monday

tijdelijke Uitbreiding van het team

Sinds Maart 2020 is mijn dochter op freelance basis werkzaam binnen Social Monday. Tijdens haar opleiding Marketing Communicatie Evenementen, moest zij door Corona, noodgedwongen online onderwijs volgen. Zelfs haar stage bij een evenementenorganisatie kwam geheel tot stilstand.

Deze periode is zij direct extra nuttig gaan besteden door werkzaamheden uit te voeren voor Social Monday.

Zij is verantwoordelijk voor een deel marketing & communicatie, het editten van video’s voor de trainingen van Social Monday en het beeldmateriaal (foto+video) voor de social media berichten.

Het organiseren van evenementen door Social Monday, geef ik grotendeels uit handen aan haar omdat ze precies weet hoe je dit tot een succes brengt. In 2022 organiseerden we succesvol het allereerste LinkedIn Local Event Oss.

Ook zij is thuis in strategische marketing en weet alles van SWOT analyses, USP en Customer Journey. In juni 2023 studeert zij af aan Avans HBO Management en slaat zij haar vleugels uit naar andere bedrijven.


Een maatwerktraining Linkedin gevolgd bij Mieke. En maatwerk was het! Echt top hoe ze zich heeft verdiept in de bedrijven en de profielen van de belangrijke schakelpersonen van de Berghege Heerkens Bouwgroep. Daardoor kan ik meteen met alle verbeterpunten aan de slag. Naast dat ik de training inhoudelijk heel sterk vond, was het ook gewoon heel leuk om met een andere vakvrouw ideeën over strategie en communicatie uit te wisselen. Wat mij betreft een enorme aanrader!
— I. BAKKER | BERGHEGE HEERKENS BOUWGROEP BV
Mieke heeft ons een, (op ons bedrijf aangepaste) LinkedIn training gegeven met als doel onze LinkedIn activiteit verder te professionaliseren. Met name haar enthousiaste manier van presenteren en haar hands-on approach sprak ons enorm aan. Met haar hulp kregen onze LinkedIn profielen een upgrade, leerden we hoe we LinkedIn op de juiste manier inzetten en hoe we met behulp van dit medium ons netwerk en dat van ons bedrijf Rösler Benelux BV verder uitbouwen.
— G. Nijhof | RÖSLER BENELUX BV
Mieke was spreker in ons jaarprogramma voor opvolgers van het familiebedrijf. Hoe belangrijk het is om social media voor je bedrijf in te zetten, zodat je doelgroep weet wat de passie is van deze prachtige familiebedrijven. Hoe je kan groeien met social media, hoe wordt je vindbaar, welk social mediakanaal is onmisbaar voor het bedrijf. Allemaal belangrijke aspecten voor de toekomst van deze groep ondernemers.
— C. VAN DER ZANDSCHULP | DE ONDERNEMINGSWAARDE