Wie gaat er schuil achter Social Monday?

De Brabantse Mieke Langenhuizen (1965).
Ik groeide op in een ondernemersgezin met de vaste telefoon en fax. Pas later kwam de eerste mobiele telefoon en konden we voor de eerste keer het internet op. Het internet was toen nog statisch en traag. Communiceren met je volgers was nog niet aan de orde. Des te sneller zijn de ontwikkelingen de laatste jaren gegaan. Je kunt nu communiceren met je volgers en echt een gesprek aangaan online! Smartphones, internet én social media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven!

 

HBO Opleiding tot Social Media Marketing Expert

Toen ik in 2014 met online ondernemen begon, had ik het web nodig. Ik moest dus 'iets' op social media gaan doen, maar wat? Ook ik wist niet hoe je een bedrijfspagina maakte, hoe je mogelijke klanten en andere geïnteresseerden online aansprak, en hoe überhaupt de verschillende kanalen werken.  Daarom besloot ik me er echt in te verdiepen: ik heb uren, echt uren, online doorgebracht en vele frustraties overwonnen. Ik deed de HBO-opleiding Social Media Expert, HBO Strategische Marketing, Google Online Marketing, en Schrijven voor het Web. Met mijn jarenlange ervaring in de B2B sales is dit een perfecte combinatie om online flink zichtbaar te zijn. Je kunt dus gerust zeggen dat ik ervaringsdeskundige ben! Inmiddels mag ik me een echte specialist noemen!


“Toen ik in 2014 ging ondernemen had ik het web nodig. Ik ging social en volgde erkende HBO opleidingen. Nu leg ik anderen uit hoe het werkt!”


Geboorte Social Monday

Steeds vaker vroegen leeftijdsgenoten me mee te kijken met de social media voor hun bedrijf; hoe het me lukte om zo zichtbaar te zijn op de sociale kanalen, wat het verschil is tussen Facebook en Google, en hoe ik mijn pagina volledig ingericht had. Ondernemers gaven aan dat ze door de bomen het bos niet meer zagen. Hoe konden ze er meer mee doen? Ik herken deze frustraties en onduidelijkheden! Ik moest deze ondernemers gewoon gaan helpen: Social Monday werd geboren.


“Pas wanneer je de achterliggende gedachte van social media echt begrijpt, zet je het zakelijk succesvol in”!


Met mijn groepstrainingen, in-company trainingen en individuele brainstormsessies help ik bedrijven de uitdagingen van social media te begrijpen en goed toe te passen, zodat ook zij het zakelijk succesvol inzetten.